przejdź do informacji o grze

tytuł: Magicland Dizzy
system: Amiga gatunek: Przygodowa
Widok: NORMALNY Przejdź do widoku:

SOLUCJA do gry Magicland Dizzy

Umieścił: Simoneko Status info: ZATWIERDZONE
Data dodania: 20.03.2005, 14:21 Punkty: 17
Liczby w nawiasach to są diamenciki które zdobywasz podczas grania.

Idź w prawo. Znajdziesz tam pierwszy diament(01).Wracaj teraz na lewo. Z "mistycznego" :P monolotu zabierz klucz a troche dalej kolejny diament (02). W następnym ekranie pogadaj z Dylan'em - krzakiem :P. Nie wskakuj do studni! no, ale teraz gra się dopiero rozkręca więc potrenuj przechodzenie przed nią. No i oczywiście zabierz kolejny diament(03). To samo z fosą tą z płetwą czy tam czymś :P rekina. Musisz potrenować, lepiej teraz niż później... Olej se odrazu butelke i worek, bo są nie potrzebne w tej grze... Drzwi otwórz niedawno zdobytym kluczem i śmigaj do zamku :) Idź dołem, wkońcu dojdziesz od sali tronowej. Zabierz następny diament (04), i dowiesz się co się (:P) stało z władzcą. No i teraz musimy ratować naszych przyjaciół! Po kolei:

Ratujemy Dora'ę.
Wracaj (znaczy idź w prawo) i windą wjedź na pierwsze pienterko. Z wyndy musisz skoczyć na lewo. Musisz teraz isć kawałek... do wieży obserwacyjnej (watch tower) a następnie kożystając z windy, zdobądź tabletkę energetyczną (power pill). Wracając, zabierz złoty krzyż i zostaw go w holu zamku(będzie potrzebny później). Idź teraz w prawo, tam gdzie były duchy, i pokonaj je tabletką (ale LOL :P). Zabierz żabcie która jest... Dora'ą. Na brzegu zostaw tabletkę żeby duchy już się nie pokazywały :) Jak pewnie się domyślasz, tylko pocałunek jakiegoś tam księcia czy coś może odczarować piękną księżniczkę z żabiego uroku... Więc wracaj do zamku i pogadaj kolesiem na tronie :] Dora uratowana, teraz czas na...

Denzil potrzebuje pomocy!
Wracaj do holu zamku, i zrób użytek z windy z której korzystałeś wcześniej... ale teraz skocz na prawo. Teraz przez okno na chmurkę (na nich trzeba ciągle podskakiwać bo spadniesz i od nowa :/), zabierz kolejny diamencik (05). No i podskakując idź na prawy konic chmurki i skoknij w prawo na następny ekran. To jeszcze nie koniec :] Na kolejnych chmurkach znajdzieszkolejny diament(06) i szmatkę... Z większe chmury najdalej w prawo skiknij na gałęzie drzew (uff... ale było trudno... :P). Teraz po prawej stronie tego ekranu zabierz słabo żucający się w oczy długi patyk. Teraz idź po platformie na której leżał patyk i sobie spokojnie idź. Wylądujes zna niższym ekranie. Tutaj musisz znaleś dwa diamenty(07 i 08). Pierwszy jest o krok w dół a drugi w górę... Teraz niemęcz się z długim powrotem tylko skocz obok dylana - krzaka. Teraz wracaj do holu zamku i tak zostaw długi patyk i szmatkę które potrzebne będą później. Jeśli nie zrobiłeś z holu śmietnika, to po prawej stronie dziwnie wyglądającego podłoża leży korbka, którą oczywiście weź. Teraz (niestety), musisz wracać na drzewa po chmurach :/. Kiedy już dojdziesz, idź troche dalej. Weź krryształ (09) i teraz ciężki skok w prawo. Musisz wylądować na chmurce z diamentem (10), który oczywiście weź. Teraz skok na szczyt monolitu (możesz odpocząć). Teraz jeśli już odpoczołeś z dolnej "półki" musisz wykonać najtrudniejszy skok w grze na prawo na chmurkę. Ale nie zapomnij przed tem zabrać zagubionego kotka! Odrobina nieuwagi przy skoku - zaczynasz od nowa... więc jeśli gras zna emulatorze, zapisz sobie... Idź dalej, wkońcu wylądujesz na kamiennym kręgu. Zabierz scyzoryk oraz weź diament(11). Scyzoryk zostaw pod kamiennym kręgiem. Idź traz do studni. Idź tam w prawo aż dojdziesz do czarownicy, której musisz oddać kota. Ona powie, że zrobi miksture która uwolni Dylana z krzaczorów. Ale potrzebuje odpowiednich składników... Ale tym zajmiemy się później. Idź w prawo aż znajdziesz gejzer w małym zagłębieniu u podnóży wulkanu. Będzie w nim diament(12) i niebieska butelka którą zabierz. Napełnij wiadro gorącą wodą i wracaj do holu zamku, w którym zabierz złoty krzyż. Idź dalej. Wajchą uruchomisz most, za którym śpi Dozy - niestety tego śpiocha obudzi jedynie wieeeeelki wstrząs. Znajdziesz tu też kolejny diament(13) Dalszą drogę przez most blokuje jak chyba w każdej części... TROLL... Teraz zostaw coś tu, a potem wracaj do zamkowego holu po długi patyk. Patykiem przegoń kozę. Potem zabierz t co zostawiłeś. W prezencie dostaniesz diament(14) Przed wejściem bierz diament(15), a wiadrem z gorącą wodą uwolnij Denzil'a. Wiadro zostaw a walkmana któregon dał Ci Denzil też zostaw narazie. Wejdź do pałacu.

Na pomoc Daisy!
We wnętrzu lodowego pałacu idź dołem. Weź diament(16) i zejdź do krypty. Idź na prawą-górną platwormę, a tam na jej końcu połóż złoty krzyż. To przegoni wampira już na stałe do lewej strony krypty, i już niebierz krzyża! Dalej znajdziesz diament(17) oraz zapaloną pochodnię którą zabierz ze sobą. W komnacie w której znajduje się Daisy weź diament(18), a następnie uratuj Daisy za pomocą niebieskiej buteleczki. Kolej na...

Dylan potrzebuje pomocy!
Wychodź z lodowego pałacu i wracaj aż do śpiącego Dozy'iego, ale po drodze weź walkmana. W zamkowym holu zostaw walkmana. Wracaj do kamiennego kręgu, u którego podnóży zostawiłeś scyzoryk, który teraz weź. wracaj do Dylan'a i zetnij liść z gąszczu który go oplątuje. Wywal scyzoryk a weź liść. Leć do czarownicy, daj jej zatrute jabłko, liść i płonącą pochodnię, a ona da ci miksturke która uwolni Dylan'a. Chyba niemusze Ci mówić co masz teraz robić?(wracaj do Dylan'a i psiknij go chwastobójczą miksturką, i tak uwolnisz Dylan'a).Next plx...

Ratujmy Dozy!
Wracaj do holu zamku, a stamtąd zabierz szmatkę i walkmana... W lewej wieży zamku zabierz energetyczną tabletkę, a z prawej wieży zabierz wzmacniacz piorunów(yeah!) oraz diament(19). Wejdź na pierwsze piętro a tam po lewej przez okno skocz na chmurkę. Znajdziesz na niej diament(20). Skacz dalej aż wreszcie dotrzesz do półek na drzewie. Teraz musisz wymyśleć jak zdobyć dwa diamenty na tym ekranie(21,22). Jeden jest na ekranie na którym wylądowałeś, ajeden niżej. Jak już skończysz, idź do barda, i zamień się z nim jego muzyczne pigułki za walkmana. Te ostatnie zabierz. Złazisz na dół. Na kamiennym podium z Dozy zostaw wzmacniacz błyskawic. Na ziemi pozostaw szmatkę. Teraz idź do studni. Teraz nareszcie doniej wskoczysz, ale skocz z lewej krawędzi, żeby wylądować na prawej półce obok szczura(już w wew. studni...) Zagraj na magicznych pigułkach albo piszczałkach jak kto woli, a droga stanie otworem. Bierz kolejny diament(23),something sticky i starożytną lampę. Użyj windy, a wydostaniesz się na zewnątrz. Idź do śpiącego dozy i weź szmatkę. Ale najpierw zadbaj oto czy masz poustawiane wszystko w dobrej kolejności. Wyrzuć wszystko co masz, weź pierwszy przedmiot, potem starożytną lampę a na koniec szmatkę. Spowoduje to otarcie szmatki o starożytną lampę, co wywoła ducha lampy. WKurzaj ciągle ducha lampy, a jak ten już się naciebie moco wkurzy, walnie Cię błyskawicą, ale walnie ona w zmacniasz błyskawic i nasz śpioch się obudzi!

A teraz trzeba uratować Dziadka Dizzy
zapewne nie raz przechodziłeś obok miecza(Excalibur :P) w kamieniu. Teraz masz przedmiot którym możesz go wyciągnąć, a więc przyszedł czas, aby go wyjąć! wracaj do lodowego pałacu. Tym razem idź górą aż do zasego końca. Tam zabierz diament(24). Na ścianie lewej wieży czeka dziwne okno. zaraz... to zaczarowane lustro! musisz w nie wskoczyć. jeśli niemiałeś miecza, szachowa bierka blokowała Ci drogę, ale jeśli już masz miecz przepuści Cię. Troszkę dalej czeka już na Ciebie kolejny diament(25). O kurde! jest również dziadzio! pogadaj z nim a ten już sam się stanie wolny(to poco było tyle trudu?)

Czas powstrzymać Zaks'a!
Jeśli już wszystkich uwolniłeś przyjdzie mega ultra zły czarownik Zaks wktóry będzie wstrząsał ziemią, a następnie powie, że Tobie nigdy nie uda się uwolnić! no to sprawdźmy to... Teraz musisz pędziesz aż do wulkanu... zostaw Excalibur który już Ci się nie przyda. Teraz przejdź przez wulkan dzięki chmurkom które się pojawiły. Zbieraj po drodze diamenty(26 i 27). Na dole znajdziesz jeszcze diament(28). Idź do diabełka, który (ciekawe czemu za darmo) da Ci trójząb, dzięki którego będziesz mógł rozwalić ultra mega złego Czarownika Zaks'a :] I znów długa podróż, wracaj do magicznego lusterka w którym był uwięziony dziadzio. Tym razem idź na samiusieńki szczyt lewej wieży po diament(29), a przez okno i chmurki dostaniesz się do prawej wieży. Tam znajdziesz Zaks'a. Szybko wyciągnij trójząb, a Zaks powie papa.

Szczęśliwy koniec :)
Zabierz pierścień Zaks'a i ostatni diament(30). Wracaj do diabełka. Ten powie Ci, abyś zniszczył pierścień Zaks'a w lawie na lewo(Lord of the Rings! :P). A więc z małym Frodo, znaczy Dizzy... idź zniszczyć pierścień. Teraz diabełek będzie wolny, i jeśli masz 30 diamentów teleportuje Cię do twojego domku!

GRATULACJE! właśnie przeszedłeś jedną z wielu części Dizzy!