przejdź do informacji o grze

tytuł: Spyro The Dragon 2 - Gateway To Glimmer
system: Playstation gatunek: Platform.
Widok: NORMALNY Przejdź do widoku:

SOLUCJA do gry Spyro The Dragon 2 - Gateway To Glimmer

Umieścił: Heniek Kapucha Status info: ZATWIERDZONE
Data dodania: 08.01.2006, 22:56 Punkty: 20
########################
#Spyro 2: Gateway to Glimmer FAQ#
########################

Lokalizacja Orbów......................................[001]
Boss FAQ....................................................[002]
Zakończenie................................................[003]



################
#LOKALIZACJA ORBÓW#
################

***Aby nie psuć tobie, graczu, dobrej zabawy z grą, podaję tylko główny zarys rozmieszczenia Orbów po to, abyś pomyślał trochę i samodzielnie spróbował je wszystkie zdobyć***

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
A: Summer Forest
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Orb #1: Wyzwanie Huntera
Na prawo od wejścia do Idol Springs stoi Hunter. Pogadaj z nim, a zaproponuje ci wyzwanie latania z platformy na platformę. Posłuchaj jego instrukcji żeby dowiedzieć się, jak przelatywać z półki na półkę. Na samym końcu dostaniesz Orba.

Orb #2: Sekretna półka
Zanurkuj w basenie blisko Glimmer i przepłyń go. Kiedy dopłyniesz do jego końca, wejdź na szczyt schodów. Znajdziesz tam swojego kolejnego Orba.

Orb #3: Na szczycie drabiny
W pomieszczeniu z wejściem do Sunny Beach możesz znaleźć drabinę. Aby się tam wspiąć, będziesz potrzebować umiejętności wspinania się. Wróć tutaj, jak ją zdobędziesz. Orb jest na górze.

Orb #4: Za drzwiami
Z wyjścia od Hurricos idź prosto przez pokój i następnie skręć w lewo. Wyleć przez okno, aby dolecieć do niedostępnej wcześniej półki. Za drzwiami czeka już na ciebie Orb.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
B: Glimmer
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Orb #1: Polowanie na jaszczurki
Wejdź do Glimmeru. W pomieszczeniu z portalem do Summer Forest znajdziesz tunel. Przejdź przez niego, aby wylądować z powrotem na trawie. Chodź wokół pomieszczenia dopóki nie znajdziesz jaskini. Porozmawiaj tam z Gemcutter’em, aby włączyć wyzwanie polowania na jaszczury.
Po pokonaniu każdej jaszczurki podążaj za Gemcutter’em do kolejnej. Jeśli uda ci się rozwalić wszystkie sześć, dostaniesz Orba.

Orb #2: Zapalanie lamp
Po zabiciu wystarczającej liczby przeciwników w rundzie znajdź Gemcutter’a stojącego blisko Power-Up’a. Porozmawiaj z nim, aby aktywować misję z zapalaniem lamp. Twoim celem jest latanie po wyznaczonym obszarze i zapalenie sześciu lamp (podobnych do gem’ów) w limitowanym czasie. Jeśli uda ci się zapalić je wszystkie, dostaniesz Orba.

Orb #3: Zapalanie lamp 2
Po zdobyciu umiejętności wspinania się wróć się do jaskini z drabiną. Wespnij się po niej i porozmawiaj z Gemcutterem. Czeka cię powtórka z rozrywki, tym razem zadanie będzie dużo trudniejsze, gdyż masz mniej czasu i musisz odnaleźć optymalną ścieżkę, dzięki której najszybciej zapalisz lampy. Po rozpaleniu sześciu lamp dostaniesz Orba.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
C: Idol Springs
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Orb #1: Puzzle Idolów
W pierwszym pomieszczeniu Levelu jest małe jeziorko. Zanurkuj w nim i przepłyń przez podwodny tunel. Porozmawiaj ze stojącym tam kolesiem by aktywować mini-grę z układaniem puzzli.
W swoim pierwszym wyzwaniu musisz stanąć na wszystkich narożnych polach. Po wykonaniu zadania wyjdź z jaskini i podejdź do znanego ci już kolesia. Tym razem stoi on przy posągu. Musisz nakarmić posąg rybami z jeziora. Uważaj na wszystkie ryby o kolorze innym niż żółty lub niebieski. Po wykonaniu zadania udaj się prawie na sam koniec rundy, blisko portalu wyjściowego. Musisz teraz skakać po puzzlach w odpowiedniej kolejności. Oto ona: zielone pole, pomarańczowy romb (diament), pomarańczowy księżyc, białe pole i ostatnie puste pole.

Orb #2: Ratunek Hula Girl
Za portalem wyjściowym znajdziesz schody, prowadzące w górę. Wejdź na nie i przeskakuj z platformy na platformę, aż nie dotrzesz do największej z nich. Zejdź po schodach i pogadaj z osóbką na lewo. Rozpoczniesz swoje zadanie. Musisz skorzystać z Power-up’a aby rozwalić wszystkie 6 posągów w ciągu jednego kółka. Jak ci się uda, dostaniesz Orba.


-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
D: Colossus
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Orb #1: Hokej Vs. Bramkarz
Wyjdź przez okno blisko portalu wyjściowego i udaj się drabiną na wyższe piętro. Porozmawiaj z niskim kolesiem i zaakceptuj postawione tobie wyzwanie. Strzel bramkarzowi gola pięciokrotnie a dostaniesz Orba.

Orb #2: Hokej jeden-na-jeden
Wróć się w dobrze znane ci już miejsce i ponownie porozmawiaj ze stojącym tam kolesiem. Zaproponuj ci mecz hokeja z jego starszym bratem, Jeti’m. Po strzeleniu pięciu goli dostaniesz Orba.

Orb #3: Szukanie złego ducha
W pomieszczeniu przed walką z Jeti’m możesz znaleźć Power-up’a. Użyj go, aby odbić się na dach budynku. Niedaleko znajdziesz jaskinię. Pogadaj z profesorkiem i rozpocznij ściganie złego ducha.
Po każdym wystraszeniu ducha ten będzie uciekał i chował się w innych statuach. Nie jest trudno rozpoznać, w jakiej, gdyż mają one trochę inny kolor od pozostałych. Po kilku próbach duch odleci na dobre a ty dostaniesz w nagrodę Orba.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
E: Hurricos
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Orb #1: Pościg za złodziejem kamieni
Będąc dwa pomieszczenia przed końcem rundy, wespnij się po drabinie i przeleć przez otwór w ścianie. Zabij potwory i pogadaj z profesorkiem. Twoja misja polega na zapalaniu wież przy pomocy żarówek. Kiedy alarm zawyje, spal złodziei i zabierz im żarówki, które użyj do zapalania wież. Kiedy zapalisz je wszystkie, dostaniesz Orba.


Orb #2: Lot nad fabryką 1
Po włączeniu wszystkich wiatraków (używaj power-up’ów i uderzaj w czerwone przyciski) znajdź odpowiednie schody, z których będziesz mógł przelecieć na jeden z najbliższych wiatraków. Kiedy to zrobisz, przeskocz z tego, na którym jesteś, na kolejny najbliższy. Musisz wybrać odpowiedni moment na lot, inaczej ci się nie uda. Po doleceniu do gostka dostaniesz Orba

Orb #3: Lot nad fabryką 2
Analogicznie do poprzedniego zadania, musisz przelatywać dalej po kręcących się wiatrakach. Po doleceniu do profesorka, wejdź do pomieszczenia i naciśnij guzik by dostać nagrodę.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
F: Sunny Beach
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Orb #1: Wybuchające skrzynie
Dwa pomieszczenia przed końcem Levela znajdziesz Power-up’a i kolesia stojącego koło niego. Pogadaj z nim by rozpocząć misję. Twoim celem jest rozwalenie siedmiu skrzyń za pomocą smoczego oddechu. Nie są one wyjątkowo trudne do znalezienia, więc nie muszę podawać ich lokalizacji. Tym razem będziesz musiał poradzić sobie sam.

Orb #2: Zupa z żółwi 1
W pomieszczeniu tuż przed końcem rundy jest drabina. Wespnij się na nią i pogadaj z kucharzem. Twoja misja polega na odganianiu żółwi, które chcą zjeść jego zupę. Gdy zobaczysz żółwia, uderz go rogami, aby zepchnąć go do wody. Po kilkunastu pokonanych żółwiach dostaniesz Orba.

Orb #3: Zupa z żółwi 2
Zadanie jest bardzo podobne do poprzedniego, z tym, że teraz jest dużo więcej żółwi i pojawiają się także dużo szybciej. Z tą misją męczyłem się ponad pół godziny, więc nie będzie łatwo. Zabijaj żółwie jak od razu się pojawią. Nie obędzie się bez odrobiny szczęścia. Po zabiciu kilkudziesięciu żółwi dostaniesz Orba.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
G: Aquaria Towers
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Orb #1: Podwodny ratunek
W dużym pomieszczeniu z sześcioma wieżami znajdziesz konika morskiego. Musisz pomóc mu w znalezieniu swoich malców. Każdego znajdziesz na szczycie wieży, do której wpływasz od dołu. Na początku otwarta jest tylko jedna wieża, lecz w miarę postępu w ratowaniu malców będziesz mógł wpłynąć do wszystkich. Po uratowaniu wszytskich koników dostaniez Orba.

Orb #2: Podwodna przejażdżka 1
W tym samym pomieszczeniu, co poprzednio, znajdziesz Hunter’a. Twoja misja polegać będzie na płynięciu za konikiem morskim i przepływaniu przez kółka z bąbelków. Po zaliczeniu kilkunastu kółek dostaniesz Orba.

Orb #3: Podwodna przejażdżka 2
Zasady wciąż takie same, trudniejszy kurs, więcej kółek. Dasz sobie z pewnością radę.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
H: Ocean Speedway
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Orb #1: Wyścig z Hunter’em
Po wygraniu pierwszego wyścigu poleć w lewo i wyląduj na trybunach. Porozmawiaj z Queen Finny. Będziesz się teraz ścigał z Hunter'em. Podążaj za nim i przeleć przez 20 kółek, aby dostać swoją nagrodę.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
I: Autumn Plains
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Orb #1: Za ścianą
Wespnij się po ścianie na polanie i biegnij wzdłuż muru, aż dobiegniesz do ściany. Uderz w nią. Wewnątrz znajdziesz Orba.

Orb #2: Długi lot
Tuż przed zejściem schodami w dół do Bossa możesz zauważyć pękniętą ścianę po lewej stronie. Uderz w nią i przejdź nowo otwartym przejściem. Przeleć wyżej i wyżej, aż na szczyt wieży. Stąd będziesz mógł zobaczyć daleką, odstającą półkę. Doleć do niej (może ci się parę razy nie udać, jest naprawdę daleko). Znajdziesz tam Orba.


-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
J: Skellos Badlands
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Orb #1: Jaszczury lawy 1
Niedaleko początku Levela możesz zobaczyć most z kości po lewej stronie. Za tym mostem znajdziesz kolesia, który poprosi cię o pomoc. Twoje zadanie polega na zabiciu wszystkich potworów zanim zjedzą one mieszkańców wioski. Potwory zawsze wykluwają się w określonej kolejności. Zapamiętaj ją, a nie będziesz miał większych problemów. Po zabiciu stworów dostaniesz Orba.

Orb #2: Jaszczury lawy 2
Zadanie podobne do poprzedniego. Tym razem jajek jest więcej i wykluwają się dużo szybciej. Z pewnością sobie jednak poradzisz. Po zabiciu stworów dostaniesz Orba.

Orb #3: Kości przyjaciela
Tuż przed końcem rundy możesz znaleźć osobę, której przyjaciel zgubił kości. Musisz pomóc mu je odnaleźć. Biegaj po całej planszy i zaglądaj w każdy zakamarek, a na pewno znajdziesz je wszystkie. Po znalezieniu 8 kości wróć się po swoją nagrodę.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
K: Crystal Glacier
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Orb #1: Jaskinia Draclet'a
W drugim od końca rundy pomieszczeniu, na obniżeniu, we wnęce znaleźć możesz power-up'a i kolesia, stojącego koło niego. Pogadaj z nim. Twoje zadanie polega na zabiciu wszystkich stworów zanim skończy ci się specjalna moc. W nagrodę dostaniesz Orba.

Orb #2: George, śnieżny gepard
Za portalem wyjściowym idź prosto i w prawo i przejdź przez most. Kawałek dalej znajdziesz kolesia, który zgubił swojego psa. Musisz pomóc mu w poszukiwaniach. Idź dalej przez jaskinię aż zobaczysz psa, próbującego złapać rybę. Pomóż mu i udaj się w następne miejsce z rybami. Tu także pomóż gepardowi w złapaniu ryby. Analogicznie postąp w trzecim miejscu z rybami. Wróć się do kolesia, a gepard pójdzie za tobą. Dostaniesz Orba.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
L: Breeze Harbor
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Orb #1: Rozwalanie min
W lokacji zaraz po pierwszym tunelu wodnym znaleźć możesz osobę, która poprosi cię o zniszczenie wszystkich min na kursie. Nie jest to zbyt trudne zadanie. Pamiętaj tylko, aby sprawdzać wszystkie możliwe drogi i dobrze celować w miny (aby nie tracić niepotrzebnie czasu). Po wykonaniu zadania dostaniesz Orba.

Orb #2: Łapanie przekładni
W jaskini ze statkiem znaleźć możesz Power-up'a, dzięki któremu będziesz mógł odbić się na wyższy poziom. Znajdziesz tam osobę, dla której będziesz musiał odnaleźć wszystkie 50 przekładni, porozsiewane na trasie. Pamiętaj, aby strzelać w przełączniki, zmieniające ułożenie torów. Po znalezieniu wszystkich przekładni dostaniesz Orba.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
M: Zephyr
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Orb #1: Zagroda 1
Tuż za pierwszą jaskinią w rundzie stoi gostek, który zgubił swoje krowy. Pomóż mu zapędzić je do ich zagrody. Musisz znaleźć 5 krów. Pierwsze trzy są tuż na samym początku, w okolicy. Pozostałe dwie znajdziesz nieco dalej, idąc w dół. Po znalezieniu wszystkich krów dostaniesz Orba.

Orb #2: Zagroda 2
Zasady takie same jak w poprzednim zadaniu. Tym razem jest więcej krów, także ich rozmieszczenie jest dużo trudniejsze. Będziesz musiał nieźle pokombinować z roślinami, aby przyprowadzić niektóre z krów. Jeśli wpadniesz na odpowiednią koncepcję, wykonanie zadania nie powinno stanowić dla ciebie problemu.

Orb #3: Sianie nasion 1
Zejdź na dół po przejściu pierwszej jaskini. Przejdź przez kolejną jaskinię. Znajdziesz tam osobę, która poprosi cię o znalezienie profesorka. Pochodź wokół pomieszczenia aż w końcu go znajdziesz. Dostaniesz nasiono. Przejdź w lewo, a następnie idź w lewy róg kolejnego pomieszczenia. Posiej tu nasionko i idź w górę po kolejne. Weź je i zasadź koło profesorka. Wróć się i zabierz pierwsze nasionko, które posiałeś. Posiej je teraz obok tej, które zostało posiane koło profesorka. Wejdź teraz na wyższe piętro, utworzone z zasianych nasion. Zabierz stamtąd trzecie nasiono i zasiej koło profesorka. Użyj posianych roślin, aby wejść na wyższą platformę. Weź nasiono i zasiej je po lewej stronie. Użyj poprzednich nasion, aby dostać się na najdalszą platformę, na jaką na razie możesz. Kiedy dojdziesz do profesorka, dostaniesz Orba.

Orb #4: Sianie nasion 2
Zaczynasz w miejscu, w którym dostałeś trzeciego Orba. Przejdź przez platformę i zejdź ze schodów. Zrzuć stamtąd jedno nasiono na dół. Zasiej je na platformie pośrodku profesorka i schodów. Przeskocz szybko do schodów. Wespnij się po nich i przeskocz do kolejnej platformy. Zasiej tam nasionko, które wcześniej zrzuciłeś i podejdź do kolesia. Dostaniesz Orba.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
N: Scorch
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Orb #1: Beczki i małpy
W pomieszczeniu za pierwszymi drzwiami znajdziesz Hunter'a. Musisz mu pomóc w łapaniu małp. Musisz uderzać w drzewa, pod którymi stoi Hunter. Wal tylko w te drzewa, pod które on podejdzie. Musisz być także szybki, gdyż jeśli będziesz zwlekał zbyt długo, małpy rąbną Hunter'a i będzie po zabawie. Po strąceniu kilkunastu małp dostaniesz Orba.

Orb #2: Pościg za flagami
W ostatnim pomieszczeniu Levelu możesz znaleźć Power-up'a. Porozmawiaj z kolesiem, który stoi w pobliżu Power-up'a aby aktywować zadanie. Musisz zlikwidować trzech złodziei flag, latających na swoich dywanach. W praktyce zadanie wygląda następująco: gonisz złodzieja, dobiegasz do pewnego miejsca, w którym się zatrzymuje i strzelasz z Power-up'a. Po zabiciu każdego złodziejaszka musisz wrócić się po Power-up'a i dojść do kolejnego bandziora. Pierwszy jest prawie na początku Levelu, drugi jest mniej więcej w środku, a trzeciego znajdziesz prawie na samym końcu.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
O: Fracture Hills
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Orb #1: Uwolnij Faun
Za świątynią odnajdź osobę, która poprosi cię o pomoc w otworzeniu drzwi. Po lewej stronie budynku możesz znaleźć Power-up'a. Za jego pomocą biegnij po wyznaczonej ścieżce aż dotrzesz do jej końca. Ścieżka bywa czasami wąska i łatwo jest z niej spaść. Nie zniechęcaj się. Po wykonaniu zadania dostaniesz Orba.

Orb #2: Eskortuj alchemika
W jaskini za świątynią znajdź alchemika. Musisz pomóc mu w bezpiecznym przejściu przez pomieszczenie. Zadanie jest moim zdaniem najtrudniejszym zadaniem w grze, więc prawdopodobnie spędzisz na nim dużo czasu. Zapamiętaj drogę, którą chodzi alchemik i usuwaj mu z drogi potwory. Uważaj, aby się nie zabić. Zawsze bądź parę metrów przed alchemikiem, aby móc bezpiecznie oczyścić mu drogę. Po wykonaniu zadania dostaniesz Orba.

Orb #3: Eksterminacja potworów
Po wykonaniu poprzedniego zadania Hunter poprosi cię o pomoc w rozwalaniu potworów. Musisz biec ścieżką Hunter'a i rozwalać potwory trafione strzałą. W porównaniu do poprzedniego zadania jest to bardzo prosta misja. Po rozwaleniu wszystkich potworów dostaniesz Orba.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
P: Magma Cone
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Orb #1: Potwory lawy
W pobliżu portalu wyjściowego znaleźć można Power-up'a. Pogadaj z kolesiem, który tam stoi. Poprosi cię on o zabicie potworów, które się tutaj pojawiły. Musisz połykać magmowe kule i wypluwać je na potwory. Po zabiciu 12 stworów dostaniesz Orba.

Orb #2: Kryształowe polowania 1
Wespnij się prawie na sam szczyt dużej wieży, leżącej pośrodku Levelu. Spadnij na jej sam dół i pogadaj z Hunter'em. Musisz zebrać 10 kryształów, wyskakujących z ziemi, zanim zrobi to Hunter. Po pokonaniu tygrysa dostaniesz Orba.

Orb #3: Kryształowe polowania 2
Analogicznie do poprzedniego zadania, musisz zebrać 15 kryształów zanim dokona tego Hunter. Tym razem oponent jest dużo szybszy i lepiej zbiera kryształy. Kiedy widzisz, że kryształ wylatuje w powietrze, łap go zanim złapie go Hunter. Dzięki temu możesz zabierać kryształy, przy których stoi już Hunter. Po wygraniu wyzwania dostaniesz Orba.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
Q: Shady Oasis
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Orb #1: Łap złodziei
Blisko końca Levelu znaleźć możesz koleżkę, któremu ukradziono trzy lampy. Musisz pomóc mu w złapaniu złodziei. Znajdziesz ich w okolicy. Nie są zbyt trudni do złapania pod warunkiem, że będziesz biegnął właściwą drogą i odpowiednio ścinał zakręty. Po znalezieniu i złapaniu każdej z lamp zwróć ją do ich właściciela.

Orb #2: Uratuj Hipopotamy
Za końcem Levelu znajdziesz osobę, która potrzebuje pomocy w uratowaniu swoich braci. Musisz użyć Headbash'a na każdym z nich, aby rozbić ich kamienną skorupę. Po wykonaniu zadania dostaniesz Orba.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
R: Metro Speedway
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Orb #1: Złap paczki
Wewnątrz jednego z wodospadów możesz znaleźć Majora. Poprosi cię on o złapanie wszystkich paczek, spadających z transportowców. Leć za Hunter'em i dokładnie łap każdą ze spadających paczek. Po złapaniu wszystkich dostaniesz Orba.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
S: Icy Speedway
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Orb #1: Lot przez obręcze
Przywal w iglo, aby odnaleźć Hunter'a. Twoje zadanie polega na manewrowaniu na trasie, używając paralotni. Musisz przelecieć przez 50 kółek, nie omijając ani jednego. Kiedy przelecisz przez wszystkie, dostaniesz Orba.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
T: Winter Tundra
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Orb #1: W rzece
Wejdź do fortecy i wskocz na prawą stronę muru. Spójrz w dół. Zobaczysz, że pod twoimi stopami płynie sobie rzeka. Spadnij na dół i przepłyń przez podwodny tunel. Na jego końcu znajdziesz Orba.

Orb #2: Na murze
Wejdź do fortecy i wskocz na lewą stronę muru. Przejdź do jego końca. Na samym końcu znajdziesz Orba.

Orb #3: Pod skałą
Blisko wejścia do Mystic Marsh znajdziesz dużą skałę. Rozwal ją swoją głową, a dostaniesz Orba.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
U: Mystic Marsh
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Orb #1: Naprawa fontanny
Pogadaj z osobą na początku Levelu. Idź naprzód, po czym skręć w drugi most po lewej stronie. Idź w lewo i wejdź do budynku. Idź krętą ścieżką i skacz z platformy na platformę. Przeskocz do drzewa, a następnie na wystającą dalej półkę. Idź w lewo przez most i przepłyń przez podwodny tunel. Przepłyń przez kolejny tunel i wynurz się. Pogadaj ze stojącym tam kolesiem. Naprawi on fontannę. W nagrodę dostaniesz Orba.

Orb #2: Złodzieje złomiarze
W okolicy zdobycia pierwszego Orba powinieneś znaleźć osobę, której skradziono części do samochodu. Musisz złapać 4 złodziei, którzy rozpłoszyli się po całej planszy. Po dostarczeniu wszystkich części dostaniesz Orba.

Orb #3: Poszukiwania ołówka profesora
W jednym z domków po lewej stronie poziomu znajdziesz profesorka. Pogadaj z nim. Dostaniesz jajko. Musisz umieścić je w gnieździe blisko lokalizacji pierwszego Orba. Dostaniesz nasionko, które zasadź w lokacji z garnkiem. Dostaniesz kaczkę. Zanieś ją na początek Levelu i daj ją kaczkom. Przedmiot, który dostaniesz, wrzuć do garnka. Wypadnie z niego moneta. Wrzuć ją do fontanny a dostaniesz ołówek. Zwróć go profesorkowi, aby dostać Orba.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
V: Cloud Temples
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Orb #1: Pogromca magów
Od początku Levelu idź naprzód i przeskakuj przez wszystkie pułapki, na które natrafisz. W końcu dojdziesz do pierwszego maga. Pokonaj go i idź dalej przez nowo otwarte drzwi. Kontynuuj swoją drogę aż dojdziesz do kolejnego maga. Pokonaj go i idź dalej. Po drodze pokonaj jeszcze dwóch magów. Po zabiciu wszystkich dostaniesz Orba.

Orb #2: Sekretna kryjówka
W pomieszczeniu z trzecim czarodziejem możesz znaleźć osobę, która idzie do swojej sekretnej kryjówki. Idź za nim, w odpowiednich momentach chowając się za drzewami. Nie możesz zostać ani razu zauważony, inaczej będziesz musiał zaczynać wszystko od początku. Po dojściu do jego kryjówki dostaniesz Orba.

Orb #3: Przeklęte dzwony
Po zabiciu drugiego czarodzieja zatrzymaj się w pomieszczeniu z Power-up'em. Pogadaj z osobą stojącą w pobliżu i wskocz na górę. Musisz zamrażać troll'e w ten sposób, aby móc dostać się do dzwonu. Wybieraj odpowiedni moment, kiedy troll'e są w odpowiednim miejscu lub na odpowiedniej wysokości. Po uderzeniu w pierwszy dzwon wróć się z powrotem na dół. Zamroź oba troll'e i wskocz na platformę wyżej. Zamroź kolejnego trolla i zadzwoń w drugi dzwon. Wróć się z powrotem do poprzedniego pomieszczenia. Zamroź biegającego trolla i wskocz wyżej. Zamroź pozostałe troll'e i dostań się do ostatniego dzwonu. Uderz w niego. Dostaniesz Orba.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
W: Robotica Farms
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Orb #1: Potrzebne zasilanie
Od początku Levelu idź naprzód, aż dojdziesz do maszyny, która przypomina kombajn. Użyj jej, aby dostać się na wyższy poziom. Idź dalej wyznaczoną ścieżką aż dojdziesz do wielkiego robaka - lampy. Zapal go, aby dostać Orba.

Orb #2: Czyszczenie terenu
Z miejsca, w którym dostałeś pierwszego Orba, przeleć kawałek dalej. Znajdziesz tam kolesia, który poprosi cię o wyczyszczenie terenu, używając Power-up'a. Biegnij przez autostradę i zniszcz wszystkie ściany, które spotkasz na swojej drodze. Po zniszczeniu ostatniej dostaniesz Orba.

Orb #3: Eksterminacja robali
W pośrodku Levelu znaleźć możesz osobę, która ma problem z robalami, obsiadającymi jego strachy na wróble. Musisz przeganiać robale i dmuchać na nie ogniem w czasie, gdy lecą na kolejnego stracha. Zadanie nie jest proste, gdyż ciężko jest wymierzyć z czasem przelotu robali. Za swoje męki dostaniesz Orba.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
X: Metropolis
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Orb #1: Pokonaj kosmiczne krowy
Pogadaj z osobą na początku Levelu. Idź naprzód i zjedź windą na dół. Na swojej drodze pokonaj wszystkie krowy, jakie tylko zobaczysz. Przejdź przez kolejne korytarze i wjedź windą na górę. Pokonaj kolejnych przeciwników i kontynuuj swoją drogę. Przejedź jeszcze prze kolejne dwie windy i wyjdź na powierzchnię. W nagrodę za pokonanie złych krów dostaniesz Orba.

Orb #2: Strzelanie do owiec 1
Pogadaj z osobą, od której dostałeś pierwszego Orba. Poprosi cię o zniszczenie latających talerzy z owcami. Zastrzel 3 pojazdy, używając swoich ognistych kul, aby otrzymać Orba.

Orb #3: Strzelanie do owiec 2
Pogadaj z tą samą osobą. Tym razem musisz pokonać aż pięć latających statków. Po wykonaniu zadania dostaniesz Orba.

Orb #4: Bombowy hokej
W połowie Levelu znaleźć możesz drabinę, która poprowadzi cię w górę. Na szczycie znajdziesz osobę, która zaproponuje ci wyzwanie. Musisz pokonać jego bestię, odbijając bomby, które ona rzuca. Po pokonaniu potwora dostaniesz Orba.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
Y: Canyon Speedway
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Orb #1: Strzelanie do balonów
W jednej ze wnęk w ścianie znaleźć można Hunter'a. Zaproponuje ci on wyzwanie, polegające na strzelaniu do latających celów. Dobrze celuj, gdyż pudło będzie równoznaczne z powtarzaniem całego kursu. Po zniszczeniu 25 celów dostaniesz Orba.


############
############
###Boss FAQ###
############
############

Boss pierwszy - #Crush#
Odblokowuje się: Po zdobyciu sześciu talizmanów.
Poziom trudności: Średni (***)

Kiedy zdobędziesz 6 talizmanów, będziesz mógł wskoczyć do Crush's Dungeon. Spadnij przez dziurę by dostać się na arenę. Obejrzyj wstawkę i przygotuj się do walki.
Przeskakuj nad atakami fali uderzeniowej i rąbnij bossa, gdy będzie odpoczywał. Koleś się wkurzy i zatrzęsie ziemią. Uciekaj zaraz, aby uniknąć spadających kamieni. Boss oberwał, ale dostał teraz nowego ataku. Unikaj żółtych pocisków, biegnąc w lewo lub w prawo, gdyż są nakierowane prosto na ciebie. Powtarzaj całą procedurę. Po kilku ciosach boss padnie a ty dostaniesz dostęp do Autumn Plains.

############
############

Boss drugi - #Gulp#
Odblokowuje się: Po zdobyciu czternastu talizmanów.
Poziom trudności: Trudny (*****)

W końcu jakieś porządne wyzwanie w tej grze :) Aby pokonać Gulpa, musisz używać obiektów, które wykluwają się z jaj, spadających z nieba co jakiś czas. Możesz np. wystrzelić z power up'a lub wypuścić jeden z 2 rodzajów bomb. Czasami w jaju znaleźć też możesz owcę, którą zaraz spalaj i łapaj motyla.
Twój oponent ma kilka różnych ataków. Gdy będzie on biegł prosto na ciebie, zrób unik w bok. Uważaj, aby cię nie spłaszczył swoim wielkim cielskiem. Jeśli połknie jakiegoś power-up'a, spodziewaj się czegoś o wiele gorszego. Nad falami trucizny przeskakuj, od rakiet uciekaj (możesz także biec wtedy koło bossa, a być może przeciwnik oberwie zamiast ciebie!). Nie zniechęcaj się, jeśli przegrasz kilka razy. Boss ma masę HP i jest bardzo trudny do pokonania. Jak dokonasz tego karkołomnego wyczynu, możesz kontynuować swoją przygodę.

############
############

Boss trzeci - #Ripto#
Odblokowuje się: Po znalezieniu wystarczającej ilości orbów.
Poziom trudności: Średnio - Trudny (****)

Ostatni boss w grze :) Nie jest on tak trudny, jak by się to mogło wydawać. Unikaj ataków przeciwnika biegając w lewo i w prawo. Aby zranić bossa, musisz zebrać 3 power-up'y tego samego koloru. Każdy kolor odpowiada innej zdolności. Gdy zbierzesz 3 kolorowe kulki, twój przeciwnik zacznie uciekać i unikać twoich ataków. Wal, ile wlezie! Jeśli boss złapie 3 kulki, odpali swego ultra-mega-hiper-super-duper ataka, który z łatwością powinieneś ominąć. Po załatwieniu pierwszej formy bossa, Ripto wezwie mechanicznego Gulpa i cała historia zacznie się od nowa. Dalej zbieraj power-up'y i napierdzielaj w bossa (łatwiej go teraz trafić). Uważaj jednak na ataki bossa, gdyż są teraz bardziej celne i niebezpieczne niż przedtem. Kluczem do sukcesu jest wyuczenie się dobrego sposobu unikania ataków. Po rozwaleniu drugiej formy Boss'a, Ripto zamieni pole walki w wielkie jezioro lawy i przywoła coś na pozór pterodaktyla, na którym będzie latał. Ty także możesz teraz latać i w dodatku masz nieskończone fireballe. Unikaj pocisku z różdżki, gdy będziesz przelatywał blisko bossa, i strzelaj kulami ile możesz. Nie jest to takie trudne. Im przeciwnik ma mniej życia, tym szybciej lata i lepiej unika ataków. Jednak po walce z mechanicznym Gulpem nie powinno stanowić to dla ciebie większego problemu. Po załatwieniu bossa ten spadnie do lawy i umrze.

Gratulacje, właśnie przeszedłeś grę! Od teraz masz dostęp do Bonus World, gdzie możesz wymienić diamenty i orby na nieskończone fireballe. Aby jednak to zrobić, będziesz musiał zdobyć wszystko, co możliwe do zdobycia. Jeśli dokonasz tego wyczynu, zasejwuj grę i zacznij nową grę na sejwie ze 100% przejścia gry, a będziesz miał fireballe od początku! Have fun!


***Jakiekolwiek kopiowanie materiałów bez zgody autora [Heniek Kapucha] zabronione!!!(zawiało grozą, 111jeden)***

###############
###############
### Koniec FAQa ###
###############
###############